Nuoret

Tervetuloa alle 35-vuotias jäsenemme!
Nämä sivut ovat tarkoitettu sinulle Satakunnan alueella oleva nuori. Olitpa opiskelija, työelämässä jo puurtava, äitiyslomalainen, työtön... Tarkoitukseni on tavoittaa sinut tiedottaakseni meille Superilaisille tärkeistä tapahtumista. Sivut ovat tarkoitettu rentoon tiedottamiseen nuorten tapahtumista ja SuNun toiminnan tutuksi tuomiseen alueellamme.  Muista tarkkailla myös liiton sivuja! Vinkkaathan sivuista muillekin nuorille liittomme jäsenille!

SuNu eli SuPer-Nuoret on valtakunnallinen työryhmä, joka on perustettu vuonna 2005. SuNu koostuu alle 35-vuotiaista superilaisista eri puolelta Suomea. Toimikausi on aina kaksi vuotta kerrallaan, jonka jälkeen 35 vuotta täyttäneet joutuvat eläkkeelle. Kokoonnumme säännöllisesti, 5-6 kertaa vuodessa.
SuNun toiminnan tavoitteena on kannustaa nuoria jäseniä lähtemään mukaan  superilaiseen toimintaan jo opiskeluvaiheesta lähtien ja lisätä työelämätietoutta sekä ylläpitää superilaista me-henkeä. Lisäksi SuNu pyrkii omalla esimerkillään vahvistamaan nuorten kollegojen ammatti-identiteettiä.
Nuorimmat lähihoitajaksi valmistuvat ovat 18-vuotiaita. Siirtyessään työelämään, mahdollisesti jo opiskeluaikanakin, monilla heistä on liian vähän tietoa työelämän pelisäännöistä, esimerkiksi työsopimuksesta, palkoista, lomien kertymisestä yms. Koemme tärkeänä kertoa tuota tietoa muillekin nuorille.
Lähivuosien aikana eläköityy suuri joukko superilaisia. Moni heistä toimii tällä hetkellä aktiivisesti ammattiosastoissa. Siksi olisi tärkeää saada nuoria mukaan, että hiljainen tieto siirtyisi kokeneilta kollegoilta uusille toimijoille. SuPer-Nuorten järjestämässä tapahtumissa on luvassa tekemistä, toimintaa, rentoa menoa, tietoa, kokemusten vaihtoa ja hauskoja hetkiä.

Tervetuloa mukaan!
SuNun löydät myös Facebookista!